Godinama se priča o tome da bi javni gradski prevoz u Beogradu mogao da se spusti na reke. Samo jedna firma konkurisala je za rečni prevoz u Beogradu, ali tender još nije završen. Rute se znaju, pristaništa su već određena.
Na konkurs Grada za realizaciju projekta javno-privatnog partnerstva za linijski prevoz rekom javila se firma „Beoreka“ d.o.o. Beograd, osnovana sredinom prošle godine.
U odgovoru Gradskog sekretarijata za saobraćaj navode da je tenderska procedura još u toku i da komisija još nije odlučila o dodeli ugovora.
Putnike bi, po ovom projektu, Savom i Dunavom prevozilo 11 brodova. Polazili bi na 20 minuta i mogli bi da prevoze sedamdesetak ljudi. U prvoj fazi, crvena linija jedan išla bi od Bloka 70 preko Ada Ciganlije, pored Tržnog centra Galerija i ispod Brankovog mosta, a linija dva od Zemunskog keja do SPC „Milan Gale Muškatirović“.
Privatni partner je u obavezi da za 18 meseci od trenutka kada Grad obezbedi lokaciju, sagradi marinu i depo za servisiranje brodova.
Građani koje je ekipa RTS-a zatekla u šetnji obalom Save, na mestu gde će se nalaziti jedna od stanica budućeg javnog prevoza rekom pozitivno reaguju na odluku Grada da kroz javno-privatno partnerstvo ovaj vid saobraćaja uklopi u sistem gradskog prevoza.
U planu je da prevoz rekama obuhvati sve opštine, od Obrenovca do Grocke i Zemuna. Pristaništa će se nalaziti u blizini autobuskih i tramvajskih stanica.
Prednosti su brojne, smanjiće se gužva i zagađene, a brže će se i stizati, ako budu kupljeni brzi brodovi.
„Mi smo hteli da vidimo iskustva drugih, pa da vidimo kako bi to moglo da se prilagodi nama i našem podsistemu. Svaka reka i svaki plovni put je za sebe i nemoguće je potpuno iskoristiti iskustva drugih u našem slučaju“, kaže prof. dr Radislav Maraš sa Saobraćajnog fakulteta.
Trebalo bi da ugovor između Grada i kompanije bude potpisan na 30 godina, a prema tenderskoj dokumentaciji vrednost je blizu 400.000.000 evra.