Oprez, lažni majstori operišu po stanovima i pljačkaju! Oni koriste neopreznost ljudi koji kupuju stanove u novogradnji i prilikom useljenja često ne zaključavaju vrata, pa lopovi ulaze maskirani u radnike i kradu sve vredno što im padne pod ruku.
Upravo to se desilo jednom našem sugrađaninu, koji kaže:
„Nisam mogao da verujem šta me je zadesilo. Prvo sam se dve godine ganjao s investitorom da završi stan, nas deset je moralo da pokrene tužbu da bismo se uselili u naše pošteno plaćene stanove. Pre toga sam šest godina radio na građevini po celom svetu da bih mogao da se skućim. Pošto su u istom danu dolazili i da isporuče nameštaj i tehniku i nameste kablovsku i internet, vrata su stalno bila otključana“, priča Goran i u neverici nastavlja:
„Bilo je tu i električara koji su rekli da ih je angažovao izvođač radova i koji su privodili kraju neke instalacije. Bukvalno desetoro ljudi mi je prodefilovalo kroz stan. Ja sam u nekom trenutku izašao da kupim neko osveženje da ih poslužim. To se sve završilo, otišao sam do roditelja i uveče kad sam se vratio, imao sam šta da vidim. Televizor iz spavaće sobe i laptop su nestali“.
Kako dodaje, odmah ujutru je pozvao i firmu u kojoj je kupio nameštaj, i onu za belu tehniku, svi su se, naravno, ograđivali. Onda je usledio još veći šok, lopovi su, kako se ispostavilo, u stvari, bili lažni električari.
„Pozvao sam izvođača radova i on je negirao da je poslao bilo kakve majstore. Bilo je tu još stanara koji su se useljavali, ali izgleda niko nije bio toliko naivan da ostavi stan bez nadzora. Komšinica mi je rekla da su njenoj rođaki prošle godine lažni majstori pokušali takođe da iznesu televizor. Ostavila je otključan stan, ali, srećom, muž i sin su naišli, pa im naum nije uspeo. Moj stan je na drugom spratu, tako da im nije trebalo mnogo da nestanu s plenom. Da stvar bude gora, ni video-nadzor u zgradi nije radio, pa nemam nikakav dokaz. Ovo je moj apel ljudima da ne budu nepažljivi kao ja, da ne ostavljaju nepoznate ljude da im vršljaju po kući i da zaključavaju vrata“, apeluje Goran.
Prvo temeljna provera, pa u kuću
Dejan Gavrilović iz jedne organizacije za zaštitu potrošača ističe da uvek treba proveriti ljude koje puštate u kuću.
„Prvo, majstore ne treba angažovati ako nemaju firmu jer to je prvi uslov da potrošač može da ostvari pravo na reklamaciju. Ako nema firmu, to je onda fizičko lice, koje u takvu priču ulazi s nekom namerom, a ona očito nije dobra čim nema firmu koja stoji iza njega, njegovog rada, iskustva itd. Znači, kada se sve to eliminiše, dođe se do zaključka da je „majstor“ verovatno prevarant ili u smislu da će radove obaviti neprofesionalno, ili ovo drugo, da će stvarno biti profi prevarant, kom je cilj da pokrade onoga kome uđe u kuću. Znači, ne sklapati nikakve dogovore bez provere firme, iskustva, prethodnog poslovanja itd, a naročito ne puštati u kuću nepoznata lica“, ističe Gavrilović.