Jaka bura tog kobnog 9. septembra 1952. godine kod Ratnog ostrva, na ušću Save u Dunav, potopila je brod „Niš“ koji je redovno saobraćao na relaciji Beograd – Zemun.
Brod je potonuo odmah nakon polaska iz Beograda oko 13 časova i 7 minuta, zahvaćen olujnim nevremenom. Zahvaljujući naporima posade broda „Soča“ i drugih, brod je izvađen sa dna Save, sa dubine 14 metara. Požrtvovana ekipa sastavljena od ronilaca i članova posade „Soče“, uspela je da za vrlo kratko vreme da izvuče tela utopljenika. Zvaničan broj stradalih bio je 63, iako se pretpostavlja da ih je bilo više. I pored brojnih pretpostavki o uzroku tragedije, zvaničan izveštaj je bio nesrećan slučaj. Komisija Jugoslovenskog državnog rečnog brodarstva izvršila je istragu okolnosti pod kojima se nesreća dogodila. Komisija je utvrdila su da su postrojenja broda do poslednjeg trenutka, dobro funkcionisala.
„Kada se brod nalazio na okuci, na brisanom prostoru blizu ušća Save u Dunav, Niš je primio strašan udar vetra u bok. Potres je bio tako snažan da se brod sasvim izvrnuo. Putnici su od potresa poleteli na stranu na koju se već brod bio nagnuo i time, nesvesno i nenamerno ubrzali potapanje. Nikakva greška od strane kapetana nije učinjena. Brod nije bio ni pretovaren. Putnika je ovom prilikom bilo više nego običnog dana, ali daleko manje nego što brod može da primi. Konstrukcija ‘Niša’ otporna je prema nepogodama; brod je kratak sa dosta slobodnog mesta za strujanje vetra. Svi se slažu da je nesreća došla zbog iznenadne i strašne oluje“.
Predsednik Gradskog narodnog odbora Beograda Đurica Jojkić izjavio je da će Gradski odbor za prvu najhitniju pomoć postradalim izdati milion dinara radi nabavke opreme za pogreb i sahranu žrtava. Prema dogovoru sa Državnom bolnicom Gradski pogrebni zavod obavio je besplatno sahranu, dok su o trošku Saveta za komunalne poslove nabavljena pogrebna oprema.
Na Novom groblju za sva lica koja nisu imala porodične grobnice i grobove obezbeđena grobna mesta u parceli 84. Sprovod organizovao je Pogrebni zavod iz kapela na Novom Zemunskom groblju od 11. do 14. septembra 1952. godine. Ovo je bila prva velika tragedija koja je zadesila Beograd posle Drugog svetskog rata i izuzetno značajan profesionalni i humanitarni podvig Pogrebnog zavoda Beograda i njegovih zaposlenih.
JKP ”Pogrebne usluge” Beograd ove godine obeležava osamdeset pet godinaod svog formiranja kao gradskog komunalnog preduzeća i trenutno obavlja pogrebne usluge na deset najvećih gradskih grobalja Osnovni principi usvojeni prilikom osnivanja gradskog Pogrebnog zavoda da je javni interes građana na prvom mestu i danas ostao moto JKP ”Pogrebne usluge” Beograd.
Samo neke od pogodnosti koje nudi JKP ”Pogrebne usluge” su: ukoliko je preminula osoba bila penzioner, JKP ”Pogrebne usluge” Beograd odmah umanjuje troškove sahrane za iznos koji priznaje Fond PIO Repulbike Srbije; 10% popusta na pogrebnu opremu (sanduk, obeležje, krst ili piramida, slova za krst ili piramidu, pokrov ili garnitura, transportne vreće, urne, parte) prilikom plaćanja troškova sahrane i popust od 5 % na izradu novih spomenika nakon prve sahrane (u roku od 6 meseci od dana sahrane), ukoliko je preminulo lice bilo korisnik Beogradske senior kartice; zatim odloženo plaćanje računa za izradu spomenika na 6 rata, čekovima građana i korisnicima kartice Banka Poštanska štedionica; kao i 5% popusta na kamen za plaćanje ukupnog iznosa računa za izradu spomenika u celosti.
JKP ”Pogrebne usluge” Beograd i danas može da ponudi širok spektar opreme od najpovoljnije do najluksuznije, baš kako je sve i počelo pre osamdeset pet godina.