Krajem 1940-ih u Beogradu su počeli da saobraćaju trolejbusi, a sredinom 1950-ih uspostavljene su prve linije preko Brankovog mosta. Saznajte kako su linije 14, 15 i 16 povezivale centar grada sa Novim Beogradom i kako je nastala čuvena 16tica.
Krajem 1940-ih godina, beogradskim ulicama prvi put su počeli da saobraćaju trolejbusi. Tek sredinom 1950-ih uspostavljene su prve linije koje su prelazile Brankov most, čime je ovaj deo grada postao povezan sa novim delovima Beograda.
Prve dve linije bile su: 14 Zeleni venac – Zemun/Gornji grad/ i 15 Zeleni venac – Zemun/Novi grad/. Na dan proslave oslobađanja Beograda, 20. oktobra 1960. godine, uvedena je i treća trolejbuska linija koja je prelazila Brankov most i povezivala Novi Beograd sa centrom grada. Ta linija, 16, vozila je od Zelenog venca do Pohorske ulice.
Krajem 1960-ih godina, u skladu sa urbanističkim planovima Beograda, doneta je odluka o proširenju Brankovog mosta. U tom periodu povučena je trolejbuska linija 16, a potom i linije 14 i 15, čime je saobraćaj trolejbusa preko mosta privremeno obustavljen.
Na mesto trolejbusa linije 16 uvedena je čuvena autobuska linija 16tica, koja je povezivala novu okretnicu u Kraburmi i Paviljon na Novom Beogradu, zamenjujući nekadašnje trolejbuske veze i prilagođavajući se rastu i promenama u urbanom saobraćaju.
Trolejbus 16 u ulici Goce Delčeva (današnji Bulevar maršala Tolbuhina)
FOTOGRAFIJE MOŽETE POGLEDATI NA LINKU