Da li ćemo ikada prestati da se parkiramo na autobuskim stajalištima u Zemunu?

Glavne ulice u Železniku, Novom Beogradu i Zemunu prepune su vozila koja stoje na kolovozu sa sva četiri uključena žmigavca. Parkirani automobili u kojima nema vozača ne usporavaju samo saobraćaj, nego ometaju i putnike na autobuskim stanicama.

Iako putnici propisno stoje na stanici, da bi u ušli u autobus moraju da siđu na kolovoz i da se provlače između parkiranih automobila.

Ni vozačima autobusa nije lako da uđu u ovakve stanice. Manevrisanje ponekad podseća na pilotiranje, a česte su i saobraćajne nezgode. Nova, moderna, niskopodna vozila u takvim situacijama gube svoju funkciju.

Drago Tošić iz Unije privatnih prevoznika ukazuje na to da se na stajalištima za autobuse sa više linija, na svakih par minuta zaustavi se vozilo od 12 ili 18 metara koje mora da zaobilazi automobil da bi pokupilo putnike.

– Tu su ugroženi kako putnici tako i naši vozači, a i autobus jer se na samom stajalištu neretko dešavaju i saobraćajne nezgode kada se otvaraju vrata putničkog vozila u trentuku kada nailazi autobus- dodaje Tošić.

Saobraćajni stručnjaci kažu da bi, iako je jasno da je na ovakvim mestima zaustavljanje zabranjeno, dodatnom signalizacijom trebalo upozoravati vozače.

Stručnjak za bezbednost saobraćaja Milan Vujanić kaže da vozila koja na taj način ometaju i ugrožavaju saobraćaj treba premestiti sa tog mesta na neko drugo mesto. Ta usluga nije jeftina i nikako se ne isplati jer staje oko dvadesetak hiljada dinara, kaže Vujanić.

Iz Sekretarijata za saobraćaj ističu da, prema zakonu o bezbednosti saobraćaja, 15 metara ispred i iza oznake za stanicu na kolovozu nije dozvoljeno zaustavljanje i parkiranje. Nadležnost Sekretarijata za saobraćaj nije da kažnjava, to je posao za Upravu saobraćajne policije i Komunalnu miliciju.

 

Tagovi:

Pročitajte još: