Pretraga
Close this search box.

(FOTO) Šta se gradi na mestu bivšeg „Zmaja“ u Zemunu?

Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove Gradske uprave grada Beograda je uputila pismeni prikaz projekta povodom Izmene i dopune plana detaljne regulacije za područje privredne zone „Auto-put“ u Novom Beogradu, Zemunu i Surčinu odnosno za kompleks „Zmaj“.

Planirani kompleks „Zmaj“ pripada Gradskoj opštini Zemun, na površini od oko 19,05 hektara, a u okviru kojih će se graditi stručna škola, komercijalni i stambeni objekti. U kompleksu se izdvaju tri zone, a to su zona privredno – komercijalne delatnosti, površine za objekte i komplekse javnih službi (srednjoškolske ustanove) i mreža saobraćajnica. Kompleks je dobro povezan sa ostalim delovima grada, a u blizini kompleksa se nalazi bivši kompleks fabrike „Zmaj“, kompleks fabrike „Grmeč“, „Politehnika“ škola za nove tehnologije, Auto-put za Zagreb i Železnička pruga sa stanicom.

Veza sa centralnim delom Novog Beograda ostvarena je preko Auto-puta za Zagreb, a u okolini kompleksa se nalaze industrijski i komunalni objekti.

Prema sistemu zelenih površina Beograda za ovo područje planirane su trase drvoreda, a predviđene su namene: blokovi, saobraćajne površine i zelene površine u javnim službama.

Prostor u okviru kompleksa je delimično izgrađen, na zapadnoj strani nalazi se bivši kompleks fabrike „Zmaj“ koji godinama nije u funkciji.

Danas su na prostoru nekadašnje fabrike magacini i skladišta. Međutim, objekti su u lošem stanju i predviđeno je njihovo rušenje.

Na istočnoj strani nalazi se takođe deo bivšeg kompleksa fabrike „Zmaj“, „Roda“ supermarket i „Politehnika“ škola za nove tehnologije.

Sa južne strane u neposrednoj blizini nalazi se Auto-put za Zagreb, sa severne strane nalazi se železnička pruga sa železničkom stanicom, na istočnoj strani nalazi se stambeno naselje i na zapadnoj strani kompleks fabrike Grmeč.

U planu je da kompleks ima površine za javne namene, a to su mreža saobraćajnica na površini od 8.937,91 metara kvadratnih, kao i srednjoškolske ustanove na 30.048,76 metara kvadratnih.

Površine ostalih namena su opredeljene kroz jednu zonu, odnosno zonu komercijalnih sadržaja sa višespratnosti na površini od 151.526,31 metara kvadratnih.

U okviru objekta srednje škole planiraju se predviđeni sadržaji koji su potrebni za održavanje nastave, u okviru jednog ili više objekata.

Što se tiče stručnih škola, planirana je izgradnja naučno-istraživačke ustanove, studentskih domova i internata, kao i sportsko-rekreativnih poligona. Planirani kapacitet je do ukupno 1000 učenika.

Ukupna Bruto razvijena građevinska površina (BRGP) za sadržaje nastave i ostale prateće sadržaje je do 12.000 metara kvadratnih.

U okviru zone komercijalnih sadržaja predviđeno je poslovanje kao dominantna namena, sa udelom od 100 odsto, uz mogućnost formiranja komercijalnih sadržaja u prizemlju objekta.

U podzemnim etažama objekata dozvoljeno je parkiranje vozila, pozicioniranje tehničkih prostorija i instalacionih sistema namenjenih funkcionisanju objekata, magacina, ostava i sl. Takođe, u okviru ove zone planira se izgradnja izgradnja više objekata na jednoj građevinskoj parceli.

Međutim, nije dozvoljena izgradnja pomoćnih objekata, odnosno skladišta, magacini, ostave i slično, osim objekata namenjenih tehničko-tehnološkom i infrstrukturnom funkcionisanju objekata, kao što su smećare, trafo stanice, MRS, evakuacioni natkriveni platoi.

Kompleks „Zmaj“ je dobro povezan i sa javnim prevozom i drugim delovima grada. U neposrednom okruženju su tri redovne linije GSP-a koje saobraćaju Auto-putem Beograd-Šid u oba smera, a to su autobuske linije 607, 611 i 711.

Takođe, u neposrednoj blizini se nalazi TC Zmaj, u Zmajevoj ulici za liniju broj 709.

Kompleks se nalazi u neposrednoj blizini važnih gradskih pravaca, u kontaktnoj zoni auto-puta, magistralne saobraćajnice Tošin bunar, u blizini i sa direktno omogućenim saobraćajnim vezama sa budućom lokacijom autobuske i železničke stanice u bloku 42.

Takođe, nalazi se u blizini železničke stanice Zemun koja se nalazi na trasi linije 2 Beogradskog metroa, kao i sa kompleksom aerodroma Nikola Tesla, a čiji će dalji planski, prostorni, urbani i svakako socijalni razvoj doprineti dodatnoj afirmaciji ovom nedovoljno iskorišćenom delu grada.

U odnosu na kvalitet i potencijal koji nosi ovaj prostor, Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove Gradske uprave grada Beograda zaključio je da se isti prostor u prethodnom periodu nije na adekvatan način koristio.

 

Tagovi:

Pročitajte još: