Građani masovno prekidaju ugovore sa SBB: Ako imate SBB više nemate ove kanale!

Građani Srbije masovno raskidaju ugovor sa tajkunskim kablovskim operaterom SBB-om jer im nezakonito iz ponude od sutra, 28. oktobra, izbacuje tri televizije (B92, Prva, Happy) sa nacionalnom frekvencijom!

Skandalozna odluka razbesnela je mnoge korisnike koji su odlučili da pređu u „Telekom Srbija“. Otkako je pre nešto više od nedelju dana SBB najavio ukidanje popularnih kanala, kako saznajemo, „Telekom Srbija“ dobio je više od 10.000 novih korisnika!

Razlog je jednostavan – „Telekom“ građanima nudi ubedljivo najbolje TV serije, najbolji sportski i zabavni program, kao i najpouzdaniji i najbrži internet.

Raskid ugovora bez ikakvih troškova!

Korisnici imaju pravo da sa SBB-om raskinu ugovor besplatno, bez plaćanja penala, u skladu sa članom 170 Zakona o zaštiti potrošača. Korisnik ima rok od 30 dana za raskid ugovora bez ikakvih dodatnih troškova, a potrebno je da operateru podnese pisanu molbu, odnosno zahtev u pisanoj formi. Taj zahtev možete odneti do najbliže poslovnice SBB-a, poslati mejlom ili preporučenom poštom, a operateru treba da vratite tehničku opremu, koju ste dobili prilikom potpisivanja ugovora.

Zastrašivanje i pretnje

Kako smo mogli da se uverimo na licu mesta, ispred pojedinih poslovnica SBB širom Srbije poslednjih dana formiraju se redovi ljudi koji su došli da raskinu ugovore.

Šolakova firma pokušava da im to oteža, praktično u nameri da ih prevari, i preti im penalima ako raskinu ugovor pre ugovorenog roka. U jednoj od poslovnica zaposleni su čak korisnike snimali mobilnim telefonima i tako ih zastrašivali kad su došli da vrate opremu i raskinu ugovor!

RATEL: Povećan broj prigovora

Republička agencija za telekomunikacije (RATEL), povodom povećanog broja prigovora na operatere u vezi sa sadržajem paketa, saopštila je da je po zakonu obaveza operatera da pretplatnika najmanje mesec dana unapred obavesti o nameri da promeni uslove ugovora.

– Taj rok je po zakonu obavezan i u slučaju jednostrane izmene uslova ugovora, kao i prava pretplatnika na raskid ugovora pre isteka perioda na koji je zaključen. Pretplatnik ima pravo da po prijemu obaveštenja operatera o jednostranoj izmeni uslova ugovora podnese zahtev za raskid bez obaveze plaćanja troškova u vezi sa raskidom, a naročito u pogledu sadržaja paketa i uslova za korišćenje usluga pod ponuđenim promotivnim pogodnostima. Ukoliko pretplatnik ne uspe da reši svoj problem sa operaterom, može uputiti prigovor RATEL-u, uz obavezno podnošenje dokaza da je prethodno pokušao da reši problem sa operaterom – navodi se u saopštenju.

Iz Nacionalne organizacije potrošača i Udruženja za zaštitu potrošača „Efektiva“ jasno kažu da korisnici imaju pravo da otkažu ugovor sa SBB-om bez plaćanja penala jer su, ukidanjem tri nacionalne televizije, uslovi iz potpisanog ugovora drastično promenjeni! Iako SBB u odgovoru svojim korisnicima tvrdi da nemaju pravo ne prekid saradnje jer im u ponudu uvode nove kanale, to je čista obmana, zato što je prilikom potpisivanja ugovora njima garantovan spisak kanala iz paketa, na kojem su i pomenute televizije.

Dejan Gavrilović iz potrošačkog udruženja „Efektiva“ kaže da SBB često lažnim informacijama pokušava da zadrži postojeće korisnike koji su nezadovoljni uslugom.

– Prvo ljudima kažu da nemaju pravo na raskid ugovora i da se oni nisu obavezali striktnom programskom šemom, već samo brojem kanala, što je suludo. Potrošač uzme određeni paket u kom ima 100 kanala, među kojima su sportski ili filmski kanali, i operateri ih zamene i pozivaju se na broj koji je ostao isti. Ako ne postoji ono zbog čega je potrošač potpisao ugovor, recimo, ukinut je neki kanal, onda nije reč o broju kanala, već o programskoj šemi i sadržaju. Tada građani imaju pravo na raskid ugovora – kaže predsednik Udruženja potrošača „Efektiva“ Dejan Gavrilović.

Prava i obaveze korisnika:

– Potrošač je dužan da uplati iznos za usluge koje su mu pružene do raskida ugovora

– Potrošači koji su potpisali ugovor sa minimalnim periodom trajanja (na 12 ili 24 meseca) mogu ga raskinuti bez plaćanja ikakvih penala, bez obzira na to da li su do trenutka raskida koristili bilo kakav popust na pruženu uslugu

– Svaka ugovorna strana treba da vrati onoj drugoj ono što je od nje primila. To znači da potrošač vraća uređaj koji je koristio

– Raskid ugovora podnesite pisanim putem:

– fizičkom predajom zahteva u poslovnici

– mejlom

– poštom na adresu

– Ukoliko predajete zahtev u poslovnici, neka to bude u dva primerka, od kojih jedan overeni ostaje kod potrošača kao dokaz

– Rok za predaju zahteva je 30 dana od obaveštenja o promeni u programskoj šemi

Slično objašnjava i advokat Marija Starčević.

– Ovde govorimo o ugovoru o zasnivanju pretplatničkog odnosa, gde korisnik može, u skladu sa zakonom, da raskine ugovor u roku od 30 dana sa operaterom pod uslovom da ga pisanim putem obavesti. Može da napiše zahtev i da ga preda u najbližu poslovnicu SBB-a ili da ga pošalje poštom ili mejlom. Videla sam da postoje i portali preko kojih korisnik može da obavesti operatera da raskida ugovor – navela je Starčevićeva.

 

Tagovi:

Pročitajte još: