GRADI SE NOVA PRUGA: Otkrivamo kako napreduju radovi u Zemunu

Već od 2026. godine, u prestonici bi trebalo da se protegne nova linija gradske železnice koja će voditi do Nacionalnog stadiona, a radovi su započeli u naselju Zemun Polje na leto prošle godine.

Potpuno nova trasa pružaće se na 18 kilometara i povezaće magistralnu prugu Beograd-Novi Sad sa aerodromom „Nikola Tesla“ i budućim Nacionalnim stadionom i EXPO kompleksom.

Podsetimo, predsednik Srbije Aleksandar Vučić kazao je da će se ovom novom prugom od aerodroma do centra Beograda stizati za 15 do 25 minuta.

„Dakle, od aerodroma do centra Beograda za 15 do 25 minuta, ovim vozom koji ćemo sada da izgradimo“, rekao je Vučić, i dodao da će vožnja od Prokopa do Nacionalnog stadiona trajati oko pola sata.

U nastavku teksta pročitajte kuda će prolaziti trasa, gde su planirana stajališta i kako napreduju radovi na nadvožnjaku u Zemun Polju.

Prema planu, ova dvokolosečna pruga će imati i nova stajališta:

  • stajalište Singidunum,
  • stajalište Aerodrom,
  • stajalište Surčin,
  • železnička stanica Nacionalni stadion.

Pruga se planira za putnički saobraćaj i brzinu vozova do 120 km/h, a završetak radova se očekuje tokom 2026. godine,

Radovi u Zemun Polju

Prvi od objekata na trasi koji je dobio građevinsku dozvolu u julu 2024. godine je vijadukt u Zemun Polju, koji će povezati buduću prugu sa stanicom „Zemun Polje“.

Trasa pruge Zemunsko polje – Aerodrom Nikola Tesla – Nacionalni stadion će se posebnim kolosecima za svaki smer direktno povezati sa stanicom Zemunsko Polje.

Kako je B92.net imao priliku da vidi, u toku su radovi na nadvožnjaku koji prelazi magistralnu prugu i Kurirsku ulicu. Budući da se pruga gradi na parceli koja je nekada bila njiva, tu se (tipično za gradilišta) sada nalazi mnogo zemlje i prašine. Međutim, meštani Zemun Polja ne moraju da brinu.

Naime, kako se navodi u dokumentaciji, uz saobraćajnicu S10, koja povezuje naselje Plavi horizonti i saobraćajnicu Autoput za Novi Sad (Novi Novosadski put), planirane su zelene površine, biciklističke staze i trotoar.

Planirano je da se trasa pruge Zemunsko polje – Aerodrom Nikola Tesla – Nacionalni stadion, posebnim kolosecima za svaki smer direktno poveže sa stanicom Zemunsko Polje.

Nakon vijadukta u Zemun Polju, trasa dalje ide ka Dobanovcima i planiranom naselju „Singidunum“. Ovde je planirano i prvo novo stajalište na trasi. Uz naselje je takođe planiran i veliki parking „Park and ride“. Planirano stajalište imaće dva bočna perona širine četiri metara za svaki pravac.

Nakon stajališta „Singidunum“ trasa ulazi u krivinu koja prugu dovodi do ukrštanja sa auto-putem ka Šidu. Preko tog auto-puta, pruga će preći mostom (između petlje Aerodorm i petlje Dobanovci). Most prelazi autoput i lokalnu saobraćajnicu, nakon čega novom krivinom zahvata pravac paralelan sa Aerodromskim putem.

Pruga kroz kompleks aerodroma prolazi pravcem dužine 3,75 kilometara. Na tom pravcu se planira stajalište Aerodrom. Po prolasku ovog stajališta, trasa pruge skreće ka Vojvođanskoj ulici. Spuštanjem pruge u usek omogućeno je da Vojvođanska ulica nadvožnjakom pređe preko planirane trase.

U neposrednoj blizini ovog ukrštanja planirano je i stajalište „Surčin“. Takođe, u zoni ovog stajališta, osim taksi stanice, planiran je javni parking kapaciteta 95 parking mesta koji može funkcionisati po principu “Park and ride”. Trasa pruge se zatim penje na vijadukt koji vodi preko Državnog puta Novi Beograd-Surčin. Ovde pruga menja pravac, kako bi se trasa vratila ka Nacionalnom stadionu.

Prema podacima iz Zakona o budžetu Republike Srbije za 2025. godinu, za izgradnju pruge od Zemun Polja do Nacionalnog stadiona planirano je izdvajanje od 18 milijardi dinara, dok je za 2026. projektovano 15,5 milijardi dinara. Za ovaj projekat je tokom prošle 2024. godine kada je izgradnja počela opredeljeno 4,3 milijarde dinara.

Stanica „Nacionalni stadion“ je završna stanica pruge u ovoj fazi. Predviđena su dva perona sa nadstrešnicama i pothodnik koji će putnike povezivati sa staničnom zgradom, a pristup pothodniku biće omogućen preko stepeništa i liftova.

Za naredne faze, ostavljena je mogućnost produženja trase pruge ka Obrenovcu, što će biti predmet obrade posebnog planskog dokumenta.

Tagovi:

Pročitajte još: