ISTORIJA ZEMUNA: Zemun je trebao da dobije hipodrom

List Vreme je pre 80 godina pisao o početku radova i celokupnom planu za izgradnju novog hipodroma koji će se nalaziti u Zemunu, između fabrike aviona „Ikarus“, puta za aerodrom i dela železničke pruge. Radovi na modernom hipodromu, čije je stvaranje bilo važno za potrebe razvijanja „viteškog sporta“, mogli su da počnu tek nakon što je „Dunavsko kolo jahača“ ispunilo sve neophodne uslove kao što je dobijanje dozvola.

Prvi korak ka izgradnji bio je nasipanje terena, za šta je bila zadužena „Danska grupa“ – kompanija koja je između ostalog „sa uspehom nasula i veliki kompleks zemljišta ’Novi Beograd’“.

Prema planu, nasipanje je trebalo da traje 80 dana ili do kraja maja, s obzirom na to da bi radovi na izgradnji i uređenju trkačkih staza morali biti gotovi do septembra.

Ovaj rok je zadat kako bi se prve trke mogle odigrati 6. septembra, na dan punoletstva kralja Petra II Karađorđevića, kada bi bilo i svečano otvaranje.

Izgradnjom novog hipodroma, realizovala bi se ideja o „daljem razvijanju konjičkog sporta koji na kraju doprinosi jačanju odbrane zemlje“.

Kako List Vreme prenosi, pitanje prevoza od centra prestonice do Zemuna, opština je rešila još jednim projektom – izgradnjom tramvajske linije.

Ona bi saobraćala kružnom trasom, od centra Beograda, preko puta za aerodrom, do fabrike „Zmaj“ i ponovo nazad za Beograd i u početku bi prevozila samo publiku konjičkih trka.

Izvor: danas

Tagovi:

Pročitajte još: