Liftovi od juna, klupe se vraćaju u Zemun

Stručni nadzor sagledava eventualne nedostatke u izvedenim radovima u odnosu na projektna rešenja i međunarodne standarde i nalaže otklanjanje nedostataka u najkraćem roku, preciziraju u „Infrastrukturi železnice Srbije”

Na železničkoj stanici Zemun-polje i stajalištu Altina putnici još ne mogu da koriste ganc nove liftove. Na železničkoj u Zemunu tek postavljene klupe već su uklonjene, a u pojedinim stanicama na trasi brze pruge od Beograda ka Staroj Pazovi, ističu građani, novi pothodnici nedovoljno su osvetljeni. U nekima se vide i tragovi, nedovoljna pedantnost nakon urađenog posla, svojevrsni fušeraj. Ali, ako su građani pomislili da je želja nadležnih bila da se pošto-poto što pre u saobraćaj pusti brza pruga sa stanicama na kojima svi poslovi nisu dovedeni do kraja, izgleda da se varaju jer, kako ističu u „Infrastrukturi železnice Srbije”, o svemu ovome oni i te kako znaju. Nije reč o propustima i manjkavostima, uveravaju, nego o poslovima koji će na stanicama na trasi brze pruge biti uskoro okončani, a koji do sada nisu završeni zbog neophodnih stručnih provera.

– Pruga Beograd – Novi Sad za brzine od 200 kilometara na sat izgrađena je po najvišim tehničko-tehnološkim standardima, uključujući i primenu evropskih standarda interoperabilnosti. Da bi ova pruga ispunila sve uslove međunarodne interoperabilnosti, neophodno je da svaki segment ovog projekta u tehničko-tehnološkom smislu bude urađen po strogo definisanim standardima – navodi Nenad Stanisavljević, pi-ar „Infrastrukture železnice Srbije”.

Pruga Beograd – Novi Sad za brzine od 200 kilometara na sat izgrađena je po najvišim tehničko-tehnološkim standardima, uključujući i primenu evropskih standarda interoperabilnosti. Da bi ova pruga ispunila sve uslove međunarodne interoperabilnosti, neophodno je da svaki segment ovog projekta u tehničko-tehnološkom smislu bude urađen po strogo definisanim standardima – navodi Nenad Stanisavljević, pi-ar „Infrastrukture železnice Srbije”.

Kako podseća, na deonici od „Beograd centra” do Stare Pazove radove je izvodio konzorcijum kompanija „China Railway International“ i „China Communications Construction Company”.

– Nadzor nad izvedenim radovima na toj deonici obavljale su „Nemačke železnice”. Pored toga, holandska kompanija „Ricardo Certification” angažovana je kao nostrifikaciono, odnosno prijemno telo za interoperabilnost prve srpske brze pruge. U skladu sa tim, i svi liftovi u stanicama i na stajalištima na brzoj pruzi između „Beograd centra” i Stare Pazove treba da ispune bezbednosna pravila za ugradnju i izgradnju liftova EN 81-70, kao standard koji se zahteva prema tehničkim specifikacijama interoperabilnosti za osobe sa smanjenom pokretljivošću (TSI PRM) – pojašnjava Stanisavljević.

Planirano je da liftovi u stanicama Zemun-polje, Batajnica i Nova Pazova, kao i u stajalištima Tošin bunar, Kamendin i Altina budu sertifikovani u skladu sa međunarodnim standardima EN 81-70 i TSI PRM početkom juna (sertifikacija liftova planirana je za 3. jun 2022).

– Liftovi u Kamendinu, Batajnici i Novoj Pazovi već su pušteni u rad, ali je u toku dodavanje dodatnog pozivnog tastera i montaža displeja prema standardu EN 81-70. U Zemun-polju montirana su tri lifta, a u Tošinom bunaru i Altini po dva, ali je takođe u toku dodavanje displeja i pozivnog tastera u skladu sa međunarodnim standardom. U železničkoj stanici Zemun liftovi će biti montirani prema originalnom projektnom rešenju – kaže Stanisavljević i ukazuje da ukoliko svi dodatni radovi na ugradnji liftova budu realizovani kako je planirano, i to potvrdi nostrifikaciono telo, već početkom juna svi liftovi u navedenim stanicama biće pušteni u rad.

Kada je reč o uklonjenim klupama na stanici Zemun, ni to nije učinjeno bez razloga, navodi on.

– Iz železničke stanice Zemun uklonjene su nedavno postavljene klupe na osnovu primedaba nostrifikacionog tela „Ricardo Certification”. Biće vraćene čim se obave odgovarajuće popravke, kako bi i klupe na brzoj pruzi bile po međunarodnim standardima interoperabilnosti. Slična je situacija i sa osvetljenjem, eventualnim oštećenjima i kvalitetom izvedenih radova. Stručni nadzor sagledava sve eventualne nedostatke u izvedenim radovima u odnosu na projektna rešenja i međunarodne standarde i nalaže otklanjanje nedostataka u najkraćem roku – naglašava Stanisavljević i ocenjuje da sve to samo potvrđuje kompleksnost čitavog projekta izgradnje brze pruge Beograd – Novi Sad.

Tagovi:

Pročitajte još: