Претрага
Close this search box.

Naselje Batajnica u aprilu 2021 dobija izlaz na auto-put za Novi Sad i obilaznicu oko Beograda

RADOVI na izgradnji poslednjeg dela Batajničke petlje, koja će konačno žitelje ovog dela prestonice spojiti sa auto-putem za Novi Sad i obilaznicom oko Beograda, napreduju predviđenom dinamikom. Posao poveren austrijskoj firmi „Štrabag“, koja je za ove potrebe angažovala i nekoliko domaćih podizvođača, počeo je u martu ove godine, a kompletan završetak očekuje se za oko četiri meseca.

Reporteri „Novosti“ posetili su gradilište u blizini zemunskog naselja Batajnica i uverili se da se završetak ove važne saobraćajnice bliži kraju. U toku su radovi na spajanju mreže lokalnih puteva sa obilaznicom, nasipanje i tamponiranje, postavljanje asfalta, kao i kišne kanalizacije, dok određeni broj neimara uređuje zeleni pojas pored buduće saobraćajnice.

Kada je 2015. godine otvoren prvi deo bitnog čvorišta, napravljen je veliki propust jer žitelji ovog dela prestonice nisu mogli da se uključe na petlju, već su morali da kruže zaobilaznim putevima, što je stvaralo velike gužve. Saobraćajnice koje će u okviru kompleksa petlje biti sagrađene su deo Batajničkog bulevara od rampe do raskrsnice puta sa Ulicom kralja Mihaila Zetskog. Radiće se i ulica od raskrsnice sa Batajničkim bulevarom do raskrsnice sa pristupom za intermodalni terminal, uključujući i završetak započetog mosta preko pruge i paralelnog mosta „blizanca“.

-Izvedeni su radovi na svim deonicama do nivoa nosećeg sloja asfalta, a i postavljanje hidro, elektro i telekomunikacionih instalacija se uspešno privodi kraju – kažu za naš list iz „Koridora“, koji su investitor ovog značajnog projekta. – Takođe je konstruktivni deo levog mosta preko saobraćajnice prvog reda završen. Ona je predviđena da vodi ka budućem intermodalnom terminalu, čija je izgradnja u toku. U cenu radova, koji iznose oko 10 miliona evra, spadaju i infrastrukturne instalacije, saobraćajna signalizacija i oprema, kolektor fekalne i kišne kanalizacije i pejzažno uređenje. – Preostali ugovoreni radovi koji treba da se završe su manjeg obima od urađenih. Planirani rok za završetak svih radova je godinu dana od njihovog početka, odnosno april 2021. godine.

U ovom državnom preduzeću kažu da epidemiološka situacija prouzrokovana virusom korona nije značajno uticala na dinamiku i završetak radova. Kako preciziraju, na jednom od najbitnijih gradilišta u prestonici svakog dana angažovano je od 50 do 80 zaposlenih radnika i tehničkog osoblja. Kako su za naš list rekli radnici koji smo zatekli na gradilištu, pogodni vremenski uslovi poslednjih meseci znatno su ubrzali dinamiku izvođenja, tako da će čitav posao biti završen na vreme. Deo  Batajničkog bulevara, čija je izrada trenutno u toku, imaće po dve trake za oba smera, kao i razdelni pojas. Kod uključenja na petlju biće i jedna vrsta kružnog toka, što će znatno olakšati uključenje svih putnika na ovo čvorište. Prvi deo Batajničke petlje urađen je i otvoren još u julu 2015. godine, ali se na njen kompletan završetak čekalo gotovo šest godina. Projekat se kompletno finansira iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), dok je investitor „Koridori Srbije“.

MREŽA LOKALNIH PUTEVA

Osim završetka petlje, za potpunu funkcionalnost ovog čvora potrebno je dograditi i prilagoditi deo lokalnih puteva koji su u nadležnosti gradske uprave. Tu pre svega spada Ulica Svetislava Vujovića (od Stevana Dubajića do Batajničke petlje) i njeno povezivanje sa ovim čvorištem u punom profilu. Trenutno je planirana samo privremena veza, koja će služiti dok se Batajnički bulevar ne završi u celosti. Tender za izradu tehničke dokumentacije Batajničkog bulevara je u pripremi, međutim predmetno zemljište je još uvek u procesu rešavanja imovinsko-pravnih odnosa.

Izvor/foto: novosti

Tagovi:

Pročitajte još: