Pretraga
Close this search box.

POPUNJENA MESTA ZA PRVAKE U ZEMUNSKOJ GIMNAZIJI

U septembru će u klupe sesti 340 novih đaka. – Neki od njih upisuju školu tradicionalno, po ugledu na svoje bake, deke i roditelje

Zemunska gimnazija, jedna od najstarijih u gradu, i ove godine je popunila mesta za upis u prvi razred. Uprkos tvrdnjama da sve veći broj đaka upisuje srednje stručne škole, u septembru će u klupe u ovoj školi sesti 340 prvaka.

– Mi smo najveća gimnazija u Srbiji, popunili smo kvotu koju smo dobili, ali imamo i po 50 molbi za dodatni upis u prvi razred. Interesovanje se ne smanjuje, veoma je zastupljeno, a koliko sam upućen, još dosta beogradskih gimnazija je tra­že­no i po­treb­no je da đa­ci ima­ju do­sta bo­do­va da bi bi­li pri­mlje­ni – re­kao je Mi­loš Bje­la­no­vić, di­rek­tor Ze­mun­ske gim­na­zi­je.

Ova ško­la ima tra­di­ci­ju du­gu 166 go­di­na i kroz nju je pro­šlo vi­še hi­lja­da uče­ni­ka.

Ova ško­la ima tra­di­ci­ju du­gu 166 go­di­na i kroz nju je pro­šlo vi­še hi­lja­da uče­ni­ka.

– Dav­ne 1858. go­di­ne je od­lu­kom austrij­ske voj­ne ko­man­de for­mi­ra­na ni­ža dvo­go­di­šnja ško­la u Ze­mu­nu, ko­ja je po­če­la sa ra­dom na da­na­šnjem tr­gu gde se na­la­zi po­li­cij­ska sta­ni­ca. Po­ra­sla je po­tre­ba za obra­zo­va­njem de­ce pa je na­pra­vlje­na ova ve­ća zgra­da Ze­mun­ske gim­na­zi­je. Kroz nju je pro­šlo na hi­lja­de uče­ni­ka, a iz­ne­dri­la je pu­no na­uč­ni­ka, umet­ni­ka, po­li­ti­ča­ra, dru­štve­no an­ga­žo­va­nih i uspe­šnih lju­di – ob­ja­snio je Bje­la­no­vić.

U nju će i ove go­di­ne kro­či­ti ne­ki od đa­ka ko­ji upi­su­ju ško­lu tra­di­ci­o­nal­no, po ugle­du na svo­je ba­ke, de­ke i ro­di­te­lje, a po­je­di­ni su i pe­ta ge­ne­ra­ci­ja u po­ro­di­ci ko­ji se­de u istim uči­o­ni­ca­ma.

Tru­di­mo se da na­sta­vi­mo uspeh ko­ji ga­ji­mo vi­še od 150 go­di­na i da una­pre­di­mo kva­li­tet na­sta­ve i bo­rav­ka u zgra­di. U to­ku 2020. i 2021. go­di­ne ura­di­li smo to­tal­nu re­kon­struk­ci­ju zgra­de, gde smo za­hva­lju­ju­ći Za­vo­du za za­šti­tu spo­me­ni­ka us­pe­li da sa­ču­va­mo duh 19. ve­ka, a da je opre­mi­mo u skla­du sa 21. ve­kom – na­veo je di­rek­tor.

Prema Bje­la­no­vi­će­vim re­či­ma, uče­ni­ci ko­ji su upi­sa­li Ze­mun­sku gim­na­zi­ju uči­ni­li su pra­vu stvar.

– Oni su bu­duć­nost na­šeg dru­štva, ali i ce­le pla­ne­te ko­ja za­vi­si od kva­li­tet­nih mla­dih lju­di jer će za 15 go­di­na oni vo­di­ti na­šu ze­mlju, ali i svet. Pre­ma to­me, bez kva­li­tet­ne osno­ve i zna­nja ne­ma ni bu­duć­no­sti. U Sr­bi­ji ne­ma bo­lje de­ce od one ko­ja upi­su­ju gim­na­zi­je, ona su „krem” na­še mla­do­sti u obla­sti obra­zo­va­nja. Ma­tu­ran­ti ko­ji su pro­šli kroz na­šu ško­lu ima­li su jed­nu ozbilj­nu pri­pre­mu za ži­vot i fa­kul­te­te. Si­gu­ran sam da će­mo se po­no­si­ti nji­ma – za­klju­čio je di­rek­tor Bje­la­no­vić.

Pla­ni­ra­na iz­grad­nja hi­lan­dar­skog kut­ka

Ze­mun­ska gim­na­zi­ja pot­pi­sa­la je Me­mo­ran­dum o sa­rad­nji sa ma­na­sti­rom Hi­lan­dar. Pla­ni­ra­no je da na pot­kro­vlju zgra­de bu­de stal­na iz­lo­žbe­na po­stav­ka.

Nas de­set je pro­šle go­di­ne za Sve­tog Sa­vu išlo u Hi­lan­dar gde smo se do­go­vo­ri­li o bu­du­ćim ak­tiv­no­sti­ma. Pla­ni­ra­no je da ura­di­mo je­dan ku­tak, prak­tič­no hi­lan­dar­ski. Oni će nam do­ni­ra­ti de­lo­ve svo­je opre­me, sto iz tr­pe­za­ri­je, ra­zno po­su­đe ko­je su ra­ni­je ko­ri­sti­li, iko­ne i od­re­đen deo iz ve­o­ma bo­ga­te ri­zni­ce – ka­zao je Mi­loš Bje­la­no­vić i do­dao da će dru­gi deo tog pro­sto­ra bi­ti pri­la­go­đen odr­ža­va­nju tri­bi­na s ra­znim te­ma­ma, a pri­stup će bi­ti do­zvo­ljen svim gra­đa­ni­ma.

Raz­go­vor o pre­ven­ci­ji na­si­lja da­je re­zul­ta­te

Gru­pa na­stav­ni­ka osmi­sli­la je i akre­di­to­va­la se­mi­nar o pre­ven­ci­ji na­si­lja ka­ko bi po­ku­ša­li da raz­ja­sne zbog če­ga do­la­zi­mo u ta­kvu si­tu­a­ci­ju i ka­ko to mo­že­mo da re­ši­mo.

-Na­ža­lost, mo­ram da pri­znam da smo u pro­šloj škol­skoj go­di­ni ima­li pet ne ta­ko be­za­zle­nih slu­ča­je­va na­si­lja, ko­je je uglav­nom di­gi­tal­no, zbog če­ga smo mo­ra­li ozbilj­no da raz­go­va­ra­mo sa uče­ni­ci­ma, ali i ro­di­te­lji­ma. Mi­slim da ba­vlje­nje ovom te­mom da­je re­zul­ta­te u smi­slu da smo ra­ni­jih go­di­na ima­li mno­go vi­še ovih slu­ča­je­va – na­veo je Mi­loš Bje­la­no­vić.

 

Tagovi:

Pročitajte još: