Železnička dvokolosečna pruga od Zemun polja preko aerodroma Nikola Tesla do budućeg kompleksa EXPO prema najavi nadležnih u državi trebalo bi da bude završena do kraja sledeće godine.
Ova pruga koja će od Zemun polja ka EXPO kompleksu imati četiri stajališta (Singidunum, Aerodrom, Surčin i železnička stanica Nacionalni stadion) biće duga 18,3 kilometara, a vozovi na njoj kretaće se brzinom do 120 kilometara na sat. Na trasi buduće pruge i iz pravca Zemun polja i iz pravca Nacionalnog stadiona već duže se izvode radovi na više tačaka. Konkretno, u zoni stanice Zemun polje, uveliko su odmakli radovi na nadvožnjacima, odnosno vijaduktu, koji je buduća veza ove stanice sa ostatkom trase buduće pruge, a odmakli su i zemljani radovi koji se tiču trase pruge pre i posle ovih nadvožnjaka. Za povezivanje nove pruge na postojeću u stanici Zemun polje, podsetimo, iskorišćeni su spoljni koloseci, pa će se vozovi koji dolaze iz pravca aerodroma ulivati u kolosek 1, dok će se vozovi ka aerodromu izdvajati sa postojećeg desnog zaštitnog koloseka.
Slična situacija je i iz suprotnog smera (Nacionalnog stadiona) gde se takođe izvode radovi na više tačaka – budućoj trasi pruge kroz sremsku ravnicu, ali i na budućim nadvožnjacima.
Podsetimo, pre nekoliko meseci, Vlada Srbije donela je i rešenje kojim se utvrđuje javni interes za eksproprijaciju zemljišta i objekata na teritoriji Beograda, radi izgradnje železničke pruge koja će povezivati Zemun polje i budući Nacionalni stadion u Surčinu. To rešenje odnosilo se na prvu etapu izgradnje, na deonici od Zemunskog polja do lokacije Nacionalnog stadiona, u skladu sa Planom generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu.
Osim železničke pruge, planirana je i izgradnja stanica, nadvožnjaka, propusta i infrastrukturnih instalacija – gasovoda, elektroenergetskih i toplovodnih mreža, vodovoda, kao i dalekovoda. Jedna od lokacija na kojoj se takođe već duže izvode radovi je lokacija buduće železničke stanice Surčin.
Ova pruga, kako je više puta najavljivano, u potpunosti će biti elektrificirana najsavremenijiom opremom i biće isključivo za putnički saobraćaj. Na deonici pruge biće šest vrlo zahtevnih inženjerskih objekata.
Kada je reč o ukraštanju pruge i autoputa, tu će biti denivelisana mostovskom konstrukcija, između petlje aerodorm i petlje Beograd (Dobanovci).
U zoni aerodroma, podsetimo, železničko stajalište biće oko 500 metara udaljeno od ulaza u Terminal 1.
Što se tiče stanice Nacionalni stadion, to će biti jedina prava stanica na trasi, sa četiri koloseka.
Ideja je da u budućnosti odatle pruga nastavlja ka Obrenovcu.
Glavni izvođač radova je kineska kompanija Power China.