Pretraga
Close this search box.

Trasa metroa kroz Zemun: Evo kuda će voziti po novom planu

Beogradski sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove oglasio je javni uvid u nacrt PGR šinskih sistema u Beogradu sa elementima detaljne razrade druge linije metro sistema. Ovim planom predviđena je izmena druge linije metroa u odnosu na plan generalne regulacije šinskih sistema, u delu koji se nalazi u naselju Bežanijska kosa.

Predmet izrade plana je detaljna razrada druge linije metro sistema i izmena i dopuna pravila uređenja i građenja generalnog dela PGR-a šinskih sistema, a vezano za drugu metro liniju čija je trasa od železničke stanice Zemun do depoa na Bežaniji korigovana u odnosu na rešenje definisano PGR-om šinskih sistema, navodi eKapija. Metro linija 2 previđena je na potezu Depo Bežanija-Mirijevo u dužini od oko 24 km sa ukupno 24 stanice.

Druga linija metroa planirana je na sledećem pravcu:

Depo Bežanija-Marka Čelebonovića-KBC Bežanijska kosa-ŽS Zemun-Zemun Novi grad-Ugrinovačka-Filipa Višnjića-Stadion Zemun-Gradski park-Džona Kenedija-Opština Novi Beograd-Merkator-Arena-Sava centar-Blok 18-Savski trg-Manjež-Makenzijeva-Južni bulevar-Grčića Milenka-Vojislava Ilića-Pijaca Zvedara-Mite Ružića-Ustanička-Mirijevo.

Trasa je, prema tehničkoj dokumentaciji, odnosno idejnom rešenju dobijenom od JKP Beogradski metro i voz, na delu od stanice Depo Bežanija do stanice Marka Čelebonovića planirana u otvorenom iskopu (cut&cover) dok je od stanice Marka Čelebonovića do stanice Mirijevo planirana u dubokom tunelu.

Podsetimo, Planom generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu metro linija 2 je planirana na pravcu: Depo Bežanija-Kvantaška pijaca-ŽS Zemun-Novi Novosadski put-Filipa Višnjića-Stadion Zemun-Senjski trg-Aleksandra Dubčeka-Opština Novi Beograd- Merkator-Arena-Sava centar-Blok 18-Savski trg-Manjež-Makenzijeva-Južni bulevar-Šumatovačka-Vojislava Ilića-Cvetkova pijaca-Mite Ružića-Ustanička-Mirijevo.

Osim u centru grada, izmene i u naselju Bežanijska kosa

Kako je eKapija već pisala, konsultant Egis Rail definisao je novo, optimalnije rešenje deonice od stanice Savski trg do stanice Grčića Milenka.

Za tu liniju, od Savskog trga do Slavije, predložena je u potpunosti drugačija trasa, sa devijacijom ispod istorijskog centra – tunelom koji bi presecao osu Kralja Milana ulice u zoni Novog dvora kao i pravac Knez Miloševe podno Turske ambasade. Iza Slavije, veza sa prigradskom železnicom (BG voz) više se ne planira u Makenzijevoj ulici, u kojoj neće biti ni novog železničkog podzemnog stajališta, već kod Karađorđevog parka.

A osim ove promene, trasa druge deonice, promenjena je i u delu koji prolazi kroz naselje Bežanijska kosa, te je sada planirano da linija „skrene“ kroz naselje Bežanijska kosa i obuhvati i KBC Bežanijska kosa.

Trasa kroz Zemun i Novi Beograd

Granica prve etape druge linije metro sistema obuhvata deonicu metro trase druge linije od depoa metro sistema na Bežanijskoj kosi do metro stanice Merkator ukuljučujući taj depo i metro stanicu.

Granica prve etape druge linije metro sistema obuhvata nadzemne zone oko metro stanica, evakuaciono-ventilacionih šahtova, depoa metro sistema i trase metro sistema u plitkom iskopu (Cut&Cover) između metro stanica Marka Čelebonovića i Depo Bežanija.

Nadzemna zona detaljne razrade prve etape druge linije metro sistema obuhvata 15 zona koje su označene slovima A-M, na delovima K.O. Novi Beograd, K.O. Zemun, i K.O. Zemun polje.

Površina obuhvaćena planom iznosi oko 247 hektara.

Površinska stanica metro sistema je metro stanica Depo Bežanija, a podzemne stanice metro sistema su stanice Marka Čelebonovića, KBC Bežanijska kosa, železnička stanica Zemun, Zemun Novi grad, Ugrinovačka, Filipa Višnjića, Stadion Zemun, Gradski park, Džona Kenedija, Opština Novi Beograd i Merkator.

Širina koloseka metro sistema iznosi 1.435 mm, a rastojanje između osa koloseka je od 3,3 m do 4,5 m.

Maksimalna operativna brzina kompozicija na trasi je 80 km/h.

Minimalna dužina pravca trase metroa u zoni stanice iznosi 120 m. U slučajevima gde tehnički nije moguće ostvariti dužinu od 120 m potrebno je ostvariti minimalnu dužinu od 80 m.

Dužina kola u okviru kompozicije iznosi 18 m, trodelne garniture 54 m, a četvorodelne 72 m, visina kola orjentaciono 3,85 m.

Naručičac izrade plana je Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, a obrađivač Urbanistički zavod Beograda.

Tagovi:

Pročitajte još: