Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvovao je 13. novembra svečanom postavljanju kamena temeljca za izgradnju intermodalnog terminala u Batajnici. Polaganju kamena temeljca, pored predsednika Vučića, prisustvovali su i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, ministarka za evropske integracije Jadranka Joksimović, šef Delegacije EU u Srbiji Sem Fabrici, gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić, kao i zamenik gradonačelnika Goran Vesić.
Kompleks intermodalnog terminala i logističkog centra prostiraće se na ukupno 82,5 hektara, na prostranoj zaravni između železničke stanice Batajnica i autoputa E75. Kapacitet intermodalnog terminala biće 80 hiljada kontejnera. Lokacija u Batajnici izabrana je zbog ukrštanja železničkog i drumskog Koridora 10, kao i blizine aerodroma “Nikola Tesla”. Predviđeno je da tu stižu vozovi sa kontejnerima iz jadranskih luka i evropskih centara, gde će se pretovarati i skladištiti i kamionima distribuirati do krajnjih korisnika. Terminal će se sastojati od dva pretovarna koloseka za kontejnere i jedan dodatni kolosek za lokomotivu, saobraćajne trake za prolaz kamiona i kontejnerskog skladišta. Imaće i carinski magacin, postrojenje za održavanje, administrativno-kontrolnu i carinsku zgradu.
Intermodalni terminal se gradi u okviru Nacionalnog programa javne železničke infrastrukture za period od 2017. do 2021. godine. Izgradnjom intermodalnog terminala u Beogradu podstiče se razvoj savremenog kombinovanog transporta kroz povećanje učešća železnice i stvaranjem partnerskog odnosa sa drumskim transportom. Na taj način će železnica postati konkurentnija na tržištu, istovremeno pratiće sve buduće tendencije u transportu korišćenjem savremenih tehnologija. Na intermodalnom terminalu, će se ukrštati trase teretnih vozova, kamiona i brodova. Terminal u Batajnici biće drumsko-železnički čvor koji će omogućiti da roba i proizvodi u Srbiju stižu brže, kvalitetnije i ekonomičnije, kao i da se visoki logistički troškovi, uračunati u cene proizvoda, približe evropskom nivou.
To će biti ne samo prvi intermodalni terminal u Srbiji već i na Zapadnom Balkanu koji će omogućiti da se smanje logistički troškovi prevoza robe. Projekat se realizuje kroz IPA fondove (ukupne vrednosti 15,5 miliona evra), dok će se nabavka opreme i tehnička pomoć operateru u iznosu od 2,9 miliona evra finansirati iz budžeta Republike Srbije. Izvođač je austrijska firma Štrabag, nadzor Eptisa, a projektant konzorcijum „Egis International/City net”. Rok za izvođenje je 30 meseci od početka radova, računajući i dodatnih 12 meseci za reklamaciju izvedenih radova. Inače u dvadesetak zemalja Evrope ima ukupno oko 350 terminala.