Pretraga
Close this search box.

Vučić na predstavljanju novog elektromotornog kineskog brzog voza u Zemunu: Od Beograda do Subotice za sat i 10 minuta

Voz ima kapacitet od 250 mesta i dugačak je 103 metra, a može razviti brzinu do 200 kilometara na sat.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvuje predstavljanju novog elektromotornog kineskog brzog voza – Soko. Predstavljanje je u Tehničko-putničkoj stanici Zemun.

– Naručili smo pet elektromotornih vozila iz Kine. Poslednji treba da stigne decembra 2025. Za razliku od prethodnog voza ovaj ima prvu i drugu klasu. Za sat i 10 minuta ćete biti iz centra Beograda do centra Subotice – rekao je predsednik po dolasku.

Vučić je rekao da Srbija ubrzano radi na izgradnji i rekonstrukciji želežničke saobraćajne mreže.

„Ove godine biće izgrađeno 3,3 kilometara Stalać – Đunis plus 14,5 km na istoj deonici. Radimo obilaznicu oko Niša 22 kilometra, radimo Niš-Dimitrovgrad, Niš-Brestovac 23 km prema Leskovcu i plan je da izgradimo do Preševa i do graničnog prelaza sa Severnom Makedonijom. Dakle da imamo od Preševa, ali i od Dimitrovgrada pa do Subotice prugu na kojoj će moći da saobraćaju vozovi od 120-200 kilometara na čas“, naveo je Vučić.

On je poručio i da se nada fabrici vozova koja će biti otvorena zahvaljući Kini i naglasio da su kineskim partnerima već ponudili neke lokacije.

„Nadam se fabrici vozova i radimo na tome, još nismo dovoljno spremni iz mnogo razloga, ali radimo na tome. Vodili smo ih na sve lokacije, ponudili neke lokacije od Ćurpije oko Niša Aleksinca, Kraljeva da se iskoristi šta se može iskoristiti u Smederevskoj Palaci. Videćemo šta će naši kineski prijatelji reći – rekao je predsednik.

Naglasio je da je po nalogu kineskog predsednika Si Đin Pinga tri dana posle njihove posete Beogradu u Srbiju stigla kineska delegacija. Predsednik je dodao da su imali i nekoliko važnih i partijskih delegacija iz Komunističke partije Kine. Veoma smo srećni zbog te saradnje i nastavljamo je, rekao je on.

Predsednik je poručio kineskoj kompaniji CRRC Čangčun da nikada nijedna kompanija nije ostavila takav utisak, na šta su kineske železnice uzvratile da im je drago na ukazanom p0verenju.

– Garantujemo da ćemo u ovoj godini završiti ovaj projekat, voleli bismo da nastavimo saradnju na daljoj rekonstrukciji vojvođanskih pruga. Imamo prugu Vrbas – Sombor od 53 kilometara, Pančevo, Zrenjanin, Subotica od 200 kilometara… – rekao je predstavnik kompanije, na šta je Vučić uzvratio ,,a kako će to da plate“.

Ostaćete vi da radite, ali voleo bih ja da napravimo neki popust. Nama i pola godine i godinu znači mnogo – rekao je predsednik.

Sistem kontaktne mreže je kineski, dok su donji delovi srpski.

– Lep je voz, lep i depo, sve smo to u poslednje vreme izgradili. Ostaje da podignemo vojvođansku železnicu do kraja – kaže Vučić.

Kineska kompanija CRRC Čangčun dizajnirala je i proizvela elektromotorni voz Soko po meri za železničke pruge u Srbiji i Mađarskoj, imajući u vidu posebnosti železničke pruge u Srbiji i Mađarskoj.

Voz ima kapacitet od 250 mesta i dugačak je 103 metra, a može razviti brzinu do 200 kilometara na sat.

Takođe napravljeni su tako da odgovaraju lokalnim kulturološkim karakteristikama.

Voz se sastoji sastoje se od četvoro kola dvoje motornih kola i dve prikolice i u potpunosti je usklađen sa TSI sistemom.

Sva kola za sedenje provog i drugog razreda poseduju prostor za invalidska kolica, toalete za osobe sa smanjenom pokretljivošću, prostor za odlaganje bicikala, kabasti prtljag i drugo.

Voz posuduje sistem tzv. Inteligentnog održavanja, to jest može da dijagnostikuje kvarove i smetnje na vozu, poboljšava efikasnost održavanja i optimizuje troškove. Sistem obuhvata i praćanje temperature na osovinama.

Takođe, poseduje inteligentni sistem za prodaju karata odnosno može prikazati slobodna i zauzeta mesta za putnike i informacije o deonici u realnom vremenu.

Na automatima i aparatima za kafu obezbeđeno je online plaćanje.

Voz ima inteligentni nadzor, skoro 1.000 tačaka za nadzor koje su raspoređene po celom vozu, od napajanja, vuče, kočnica…

Korisnički interfejs za vožnju voza može da se prikaže na srpskom, mađarskom, engleskom i nemačkom jeziku.

Displej sa informacijama o putnicima u salonu biće prikazan na srpskom i mađarskom jeziku.

Kompleti litijum-titanatnih baterija su okačeni unutar voza i moga da obezbede više od pet kilometara samostalnog rada.

Voz ima materijale koji za 10 odsto imaju veću stopu recikliranja i 15 odsto veću razgradljivost.

Elektromotorni voz SOKO kompanije CRRC zadovoljava zahteve prekograničnog saobraćanja između Srbije i Mađarske, opremljen je podsistemom kontrole, upravljanja i signalizacije ETCS-2, Induzijem i Mirelom.

Zadovaljava zahteve za slobodni profil u Srbiji i Mađarskoj i ima četiri pantografa od dva različita tipa, koji ispunjavaju zahteve za kontaktnu mrežu u Srbiji i Mađarskoj.

O Svesrpskom saboru

Upitan o Svesrpskom saboru i šta očekuje, Vučić je izjavio sledeće:

– Srpski sabor je velika manifestacija kojom želimo da pokažemo ne uvek jedinstvo stavova ali jedinstvo u opredeljenju i da ne krijemo pripasnost istom narodu. Ljudi misle da je to samo sastanak Vučića i Dodika, ali ne, svaki ministar će primiti svog partnera iz Republike Srpske i organizovati događaje. Svako je svog partnera pronašao kog će da pomaže i vide kako mogu da rade u budućnosti zajedno. Fudbalski timovi. muzeji, pozorišta… poručio je Vučić.

10 miliona evra za put od Bijeljine do Sremske Rače

Poručio je da će biti reči i o konkretnim stvarima.

– Uplatićemo 10 milona evra za put od Bijeljine do Sremske Rače, to je za nas važna komunikacija sa Semberijom i celom Republikom Srpskom. Mnogo dobrih stvari sutra će biti, kao i konačna odluka dveju vlada o izgradnji Memorijalnih centara u Beogradu i Donjoj Gradini da sa priče krenemo u dela – poručio je Vučić.

Tagovi:

Pročitajte još: