Pretraga
Close this search box.

Zašto je BG voz toliko važan za Zemun?

Zašto je BG voz toliko značajan za Batajnicu i Zemun polje?

Batajnica, sa nešto više od 30.000 stanovnika i Zemun Polje sa nešto manjim brojem, ali i novonastala naselja Altina i Plavi horizonti direktno su oslonjena na prugu, što omogućava idealne uslove da se na tom potezu uspostavi gradski šinski saobraćaj. Redovni polasci i karta koja se koristi i na svim drugim dnevnim linijama gradskog prevoza bili su dovoljan uslov da se putnici „preliju“ sa sporih autobusa na znatno bržu železnicu.

Semafori, gomila stanica, saobraćajne gužve i duga relacija koju treba da pređu, za građane oboda Zemuna znači da do određenih delova grada moraju da putuju i po sat i po vremena. BG voz je ne samo brži i efikasniji prevoz do grada, već linija predstavlja jednu tangentu koja povezuje glavne čvorove i bulevare, tačke do kojih je iz Batajnice i Zemun Polja autobusom mučno stići: Tošin Bunar, Jurija Gagarina i Antifašističke borbe, Autokomanda, Vukov spomenik, Bulevar despota Stefana.

Svima koji, tako, iz pravca Batajnice putuju ka novobeogradskim blokovima, ka Voždovcu, Zvezdari ili Paliluli, pa i Vračaru, Savskom vencu i Čukarici BG-voz predstavlja doslovno spas.

– Meni samo do Buvljaka nekada treba i po sat i po vremena autobusom. Novi Beograd je pun nekih novih poslovnih zgrada, semafora i stanica, Zemun je uvek „usko grlo“, a i Batajnički put često je prezagušen. Vozom stižem za 20 minuta – ispričao nam je Miloš I.

Čak i kada idete do centra grada, postoji način da presedate s Novog Beograda ili Vukovog spomenika, a i Slavija je mnogo „bliže“ kada se vozom dođe do Karađorđevog parka.

Ne čudi stoga što je batajnička železnička stanica u vreme kada su vozovi išli na 15 minuta bila prebukirana automobilima – ljudi iz okolnih naselja ostavljali su kola u Batajnici i nastavljali dalje vozom, kao sigurnim i pouzdanim prevozom. Pročišćene su i razne međugradske linije koje Batajnicu povezuju sa Banovcima i Pazovom, a često se na okretnici mogao videti i poneki radnički autobus.

Tačnost polazaka, koji su bili na svakih 15 minuta, bilo je nešto što na železnici niko nije očekivao i garniture su se ubrzo napunile. Od Batajnice do Pančevačkog mosta, a kasnije i do Ovče, linija BG voza postala je glavna prigradska ruta, mada su se putnici tiskali i na gradskim relacijama: Tošin bunar – Vukov spomenik.

Međutim, radovi na brzoj pruzi značili su nužno smanjenje frekvencije polazaka BG voza, koji je u redukovanom izdanju išao čitave četiri godine. Poslednjih meseci polasci su dodatno bili redukovani, a otvaranjem brze pruge BG voz se nije vratio na batajničke koloseke. Srećom, to je bilo samo privremeno, već  isplanirano uvođenje najpopularnijeg prevoza za Batajnicu, Zemun Polje i okolna naselja.

– Hvala Bogu, to smo baš dugo čekali – rekao je jedan putnik raspitujući se za red vožnje.

Novine na liniji Batajnica – Ovča

Vraćanje linije BG voza za Batajnicu donosi i nove pogodnosti koje ranije putnici nisu imali.

Najpre, vožnja je brža, bez deonica sa laganom vožnjom, ali i bezbednija – izgrađeni su novi peroni i na svim stanicama podzemni prolazi.

Takođe, stanice su rekonstruisane, zelene površine uređene i konačno izgledaju kako to dolikuje.

Dva velika naselja duž pruge dobile su svoje stanice, tačnije, stajališta, kako se to stručno kaže: Kamendin u Zemun Polju (čime je jezgro ovog naselja povezano s prugom), kao i Altina koja ima zajedničko stajalište sa Plavim horizontima (pruga deli dva naselja).

 

Vesti / Beograd

17

39

Zašto je BG voz toliko važan za Batajnicu i Zemun? Od ponedeljka gradska železnica prolaziće i brzom prugom

Mateja Beljan, Telegraf

26/03/22 | 19:33 ≫ 19:46

„Hvala Bogu, to smo baš dugo čekali“

BG voz

Foto: Mateja Beljan

 

Beovoz – sinonim za kašnjenje, gužve i buvljake pre nešto više od decenije doživeo je potpuni krah. Linije su obuhvatale više gradova, ali su polasci bili sve ređi i ređi.

 

A onda, 2010. godine uvodi se potpuno novi vid prevoza BG-voz. Radovi na brzoj pruzi za Novi Sad smanjili su broj polazaka ka Batajnici, poslednjih dana vozovi uopšte nisu saobraćali, a ponedeljak je dan kada građani Batajnice, Zemun Polja, Altine i Novog grada željno iščekuju – BG voz se vraća.

 

PREPORUČUJEMO

Dete povređeno u saobraćajnoj nesreći u Beogradu

Dete povređeno u saobraćajnoj nesreći u Beogradu

Tragedija u Mirijevu: Preminuo muškarac (40) na malom fudbalu, pokušana reanimacija, nije mu bilo spasa

Tragedija u Mirijevu: Preminuo muškarac (40) na malom fudbalu, pokušana reanimacija, nije mu bilo spasa

Polasci će biti na pola sata u špicu, a kompletan red vožnje već je objavljen na sajtu Srbija voza.

 

Zašto je BG voz toliko značajan za Batajnicu i Zemun polje?

Batajnica, sa nešto više od 30.000 stanovnika i Zemun Polje sa nešto manjim brojem, ali i novonastala naselja Altina i Plavi horizonti direktno su oslonjena na prugu, što omogućava idealne uslove da se na tom potezu uspostavi gradski šinski saobraćaj. Redovni polasci i karta koja se koristi i na svim drugim dnevnim linijama gradskog prevoza bili su dovoljan uslov da se putnici „preliju“ sa sporih autobusa na znatno bržu železnicu.

 

Semafori, gomila stanica, saobraćajne gužve i duga relacija koju treba da pređu, za građane oboda Zemuna znači da do određenih delova grada moraju da putuju i po sat i po vremena. BG voz je ne samo brži i efikasniji prevoz do grada, već linija predstavlja jednu tangentu koja povezuje glavne čvorove i bulevare, tačke do kojih je iz Batajnice i Zemun Polja autobusom mučno stići: Tošin Bunar, Jurija Gagarina i Antifašističke borbe, Autokomanda, Vukov spomenik, Bulevar despota Stefana.

 

Svima koji, tako, iz pravca Batajnice putuju ka novobeogradskim blokovima, ka Voždovcu, Zvezdari ili Paliluli, pa i Vračaru, Savskom vencu i Čukarici BG-voz predstavlja doslovno spas.

 

– Meni samo do Buvljaka nekada treba i po sat i po vremena autobusom. Novi Beograd je pun nekih novih poslovnih zgrada, semafora i stanica, Zemun je uvek „usko grlo“, a i Batajnički put često je prezagušen. Vozom stižem za 20 minuta – ispričao nam je Miloš I.

 

Čak i kada idete do centra grada, postoji način da presedate s Novog Beograda ili Vukovog spomenika, a i Slavija je mnogo „bliže“ kada se vozom dođe do Karađorđevog parka.

 

– Ono što mnogima nedostaje je ta veza do Pančeva, to je bio simbol Beovoza. Ali, otkad je uveden BG voz, koncept je potpuno drugačiji. Zaista nema kašnjenja, znate tačno kada stižete kada krenete u određeno vreme. Autobusi su neizvesni, nikad ne znate gde je gužva i da li će neku da se pokvari.

 

Ne čudi stoga što je batajnička železnička stanica u vreme kada su vozovi išli na 15 minuta bila prebukirana automobilima – ljudi iz okolnih naselja ostavljali su kola u Batajnici i nastavljali dalje vozom, kao sigurnim i pouzdanim prevozom. Pročišćene su i razne međugradske linije koje Batajnicu povezuju sa Banovcima i Pazovom, a često se na okretnici mogao videti i poneki radnički autobus.

 

Tačnost polazaka, koji su bili na svakih 15 minuta, bilo je nešto što na železnici niko nije očekivao i garniture su se ubrzo napunile. Od Batajnice do Pančevačkog mosta, a kasnije i do Ovče, linija BG voza postala je glavna prigradska ruta, mada su se putnici tiskali i na gradskim relacijama: Tošin bunar – Vukov spomenik.

 

Međutim, radovi na brzoj pruzi značili su nužno smanjenje frekvencije polazaka BG voza, koji je u redukovanom izdanju išao čitave četiri godine. Poslednjih meseci polasci su dodatno bili redukovani, a otvaranjem brze pruge BG voz se nije vratio na batajničke koloseke. Srećom, to je bilo samo privremeno, već od ponedeljka planirano je uvođenje najpopularnijeg prevoza za Batajnicu, Zemun Polje i okolna naselja.

 

– Hvala Bogu, to smo baš dugo čekali – rekao je jedan putnik raspitujući se za red vožnje.

 

Novine na liniji Batajnica – Ovča

Vraćanje linije BG voza za Batajnicu donosi i nove pogodnosti koje ranije putnici nisu imali.

 

 

Najpre, vožnja će biti brža, bez deonica sa laganom vožnjom, ali i bezbednija – izgrađeni su novi peroni i na svim stanicama podzemni prolazi.

 

Takođe, stanice su rekonstruisane, zelene površine uređene i konačno izgledaju kako to dolikuje.

 

Dva velika naselja duž pruge dobile su svoje stanice, tačnije, stajališta, kako se to stručno kaže: Kamendin u Zemun Polju (čime je jezgro ovog naselja povezano s prugom), kao i Altina koja ima zajedničko stajalište sa Plavim horizontima (pruga deli dva naselja).

Autobuske veze

Stanice su relativno dobro povezane gradskim prevozom. U Batajnici se, na primer, na samoj železničkoj stanici nalazi autobuska okretnica za linije 73, 700, 702 i 703 – to je terminus a prve tri i prolazna okretnica za liniju 703. Tako su sa vozom povezane Busije, Ugrinovci, centralna zona Batajnice i Ulica Vojvođanskih brigada.

Saobraćajna slika bila bi upotpunjena kada bi se linija 700 uvela u suprotnom smeru i to u nešto kraćoj varijanti: Autobus 700L povezao bi bolje batajničko Novo naselje, ali i Ulicu Vojvođanskih brigada, jer trenutna trasa većini putnika znači samo u jednom smeru.

Što se tiče Zemun polja, novom organizacijom saobraćaja linija 709 prolazi pored samog stajališta Kamendin, a u njegovoj blizini nalazi se i stanica linija 704 i 707. Podsećamo, Zemun polje dobilo je novi nadvožnjak koji je premostio prugu, čime su stvoreni uslovi da se ukine pružni prelaz.

Nedaleko od stanice u Altini prolazi autobus 81L.

Zemun je povezan linijama 45, 612 i 709, a u blizini stanice nalazi se i stajalište linija 15 i 78.

Tošin bunar stanica je koja omogućuje odličnu vezu sa Surčinom (601), Bežanijskom kosom (65, 70, 72, 82 i 613), kao i sa Zemunom i Starom Bežanijom (45, 71)

Tagovi:

Pročitajte još: