Pretraga
Close this search box.

ZEMUNCI, GREJNA SEZONA JE ZVANIČO POČELA!

Grejna sezona 2024/2025. zvanično je započela 15. oktobra, i svi toplotni izvori „Beogradskih elektrana” od šest časova su isporučivali toplotnu energiju potrošačima. Prvog dana grejne sezone nije bilo sistemskih poremećaja u proizvodnom i distributivnom sistemu. Međutim, zbog povoljnih vremenskih uslova, a u skladu sa Odlukom o snabdevanju toplotnom energijom u gradu Beogradu, odnosno Pravilima o radu distributivnog sistema daljinskog grejanja, u 10.45 sati prekinuta je isporuka toplotne energije, saopšteno je iz JKP-a „Beogradske elektrane”.

U skladu sa pomenutim aktima, isporuka toplotne energije u toku grejnog dana može da bude prekinuta u slučajevima povoljne temperature spoljašnjeg vazduha. Prekid isporuke se obavlja kada temperature spoljašnjeg vazduha pređu 15 stepeni Celzijusa, a traju duže od dva sata. Ponovna isporuka toplotne energije započinje kada je temperatura spoljašnjeg vazduha 12 stepeni Celzijusa ili niža. Naime, sve toplotne predajne stanice, kojih u sistemu daljinskog grejanja ima više od 9.000, automatizovane su, imaju senzore na spoljašnjoj strani objekta i mere temperaturu vazduha u njegovom okruženju. Kada su spoljašnje temperature vazduha više od 15 stepeni Celzijusa, automatski ventil u predajnoj stanici zatvara protok toplotne energije kroz objekat. Budući da tada objekti ne preuzimaju toplotnu energiju, ne postoje uslovi za proizvodnju i distribuciju toplotne energije potrošačima.

Podsećamo, Javno komunalno preduzeće „Beogradske elektrane” toplotnom energijom snabdeva više od 22,5 miliona kvadratnih metara stambenog i poslovnog prostora, odnosno više od 360 hiljada stanova korisnika. Proizvodni sistem „Beogradskih elektrana” čine 15 toplana i 17 kotlarnica.

Za stabilni rad tako velikog energetskog sistema kao što su „Beogradske elektrane” neophodno je nekoliko dana postepenog i veoma pažljivog opterećivanja postrojenja zbog prelaska iz stacionarnog hladnog u dinamički topao režim rada. Upravo iz tog razloga apeluje se na sve potrošače da u prvim danima grejne sezone na brojeve telefona Servisnog centra Grada Beograda 11-0-11 prijavljuju isključivo curenja vode iz instalacija i kada cele zgrade nisu snabdevene toplotnom energijom. Najefikasnije je da to čine upravnici zgrada ili predsednici kućnih saveta kako ne bi dolazilo do zagušenja telefonskih linija i nepotrebnog čekanja na uspostavljanje veze sa Servisnim centrom. Prioritet u otklanjanju kvarova imaju potrošači koji prijavljuju curenje vode iz instalacija, kao i oni kod kojih u celom objektu nema grejanje, saopšteno je iz JKP-a „Beogradske elektrane”.

Tagovi:

Pročitajte još: