On je najavio danas, „potpun paket socijalnih mera kakvih nije bilo u Beogradu poslednjih 50 godina, a koji će početi da se primenjuje od 1. januara 2025. godine.
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić rekao je danas da će gradski prevoz biti besplatan.
– Sav javni prevoz u Beogradu će biti besplatan – rekao je Aleksandar Šapić, gradonačelnik Beograda pa objasnio ovu odluku.
– Rekao sam da, bez obzira na to što je to rak rana grada Beograda i svi su sesklanjali i bežali, niko nije hteo to da čačka, jer je to bila nerešiva enigma. To je bilo čvorište u koje niko nije želeo da dira, Ispostavilo se i zašto, videli ste šta se meni dešavalo kad sam udario u zmijarnik, počevši od Kentkarta, busplusa, raznoraznih sindikata, intertesnih grupa i tako dalje. Rekao sam da ću ući u obračun sa tim strukturama sistema javnog prevoza i da ćemo za par godina imati najbolji i najjeftiniji javni prevoz u ovom delu Evrope – kazao je Šapić.
U međuvremenu je, kaže, uz pojeftinjenje od oko 30 posto, usledilo i značajno ulaganje u javni prevoz.
On je najavio danas, „potpun paket socijalnih mera kakvih nije bilo u Beogradu poslednjih 50 godina, a koji će početi da se primenjuje od 1. januara 2025. godine.
Na konferenciji za mediji, koja je u toku, gradonačelnik predstavlja planove Grada za 2025. godinu.
– Nema plaćanja karata, nema ni mesečnih karata. Ovom merom Beograd postaje jedini grad u Evropi sa vise od pola miliona ljudi koji ima besplatan javni prevoz – rekao je Šapić.
Video nadzor u vrtićima
Šapić je najavio da će oko 400 vrtića imati video nadzor, u dvorištima.
Najavio je i formiranje beogradske službe bezbednosti, čime će se rasterititi beogradska policija.
– Radimo na bezbednosti kao niko u regionu – rekao je Šapić.
Infrastruktura
– Nastavićemo sa izgradnjom i proširenjima ulica i bulevara. Saobraćaj se u Beogradu promenio jer je u poslednjih 10 godina ušlo 250.000 novoregistrovanih vozila, plus turisti, Ukrajince i Ruse da ne računam…
Pokušavamo da dok ne dođemo do metroa, da smanjimo, da usporimo proces zagušenja saobraćaja, a to opet neće da vidi samo onaj ko ne želi i nastaviće da priča kako je surovi Šapić do juče Beograđane, koji su leteli, spustio na zemlju. On se ni u šta ne razume, samo zna da pliva, ne znam ni da li više znam da plivam, 17 godina me plivam. Ja bar znam da plivam, ne znam šta oni znaju…
Beograd će, na kraju ovog mandata, doživeti najveće kvalitativne promene, odgovorno stojim iza toga. Nastavićemo izgradnju mostova i tunela. Bili smo usporeni na početku, to sada ide, do kraja 2026, početkom 2027. godine trebalo bi da dobijemo protočan most. Infrastruktura ostaje važan činilac, sastavni deo politike ove gradske uprave.
O redu vožnje
– Ukinuli smo plaćanje po provedenom vremenu privatnicima, ne može da zatvori vrata i ode, na svakoj početnoj stanici biće semafor, tabla koja će davati signal kada trbea da krene. Nakon svakog kruga će se raditi rekalkulacija, trudićemo se da vozila budu u istim intervalima. Mi ćemo imati vozila, zahvaljujući duplom GPS, znamo gde se nalaze. Tabla pokazuje gde se nalazi vozilo u tom momentu, bila je kao aplikacija. Na tabli se vidi gde se nalazi vozilo. Dinamički red vožnje znači prilagođavanje realnosti i pokušaj da se nijedno vozilo ne vozi prazno, kolika god da je gužva. Kada dođes na početnu ide novi reset i nova dinamika kada krećeš, sve u želji da imamo ravnomerno raspoređene linije. Povećaćemo broj žutih traka.
Beogradska služba bezbednosti
– Školski policajci ostaju, njih je implementirao MUP. U taj projekat smo krenuli pre dve i po godine jer smo znali i smatrali da je bezbednost u škola jako važna. Njihova ovlašćenja će biti u skladu sa zakonom, da pokušamo da budemo oči i uši policiji, za te neke situacije koje potencijalno mogu da se dogode. Taj softver nema niko u Evropi, trebalo bi da unese bezbednost u prostore gde se deca nalaze. Ovlašćenja će biti u skladu sa zakonima, mi ćemo finansirati patrole koje će noću ići kroz grad, preko dana i oko škola i vrtića.