Bez gužvi preko obilaznice: Novi deo puta u Zemunu spreman sutra za otvaranje

Izgradnja obilaznice oko Beograda počela je 1991. godine, a posle 32 godine konačno je završen kompletan deo od Batajnice do Bubanj Potoka, čime se ta saobraćajnica spaja Koridorom 10 u punom profilu auto-puta.

Prema najavama nadležnih, sutra bi trebalo da bude otvorena deonica na Sektoru 6, od Straževice do petlјe Bubanj potok. To znači da je, uz tu poslednju deonicu na trasi do Bubanj potoka, ukupno završeno 47 kilometara obilaznice od Batajnice, od ukupno 78 kilometara, koliko obilaznica oko Beograda treba da ima kada se bude došlo do Pančeva. Otvaranjem poslednje završene deonice od Straževice do Bubanj potoka znatno bi trebalo da se rastereti saobraćaj na Gazeli, ali  i kroz auto-put koji vodi kroz glavni grad, jer će tranzitni saobraćaj biti izmešte. Tako vozila koja nemaju potrebu da to čine više neće ulaziti u Beograd, već će obilaznicom moći da idu prema Nišu iz pravca Šida ili Novog Sada.

O obimu saobraćaja kroz Beograd govori i podatak da preko Gazele dnevno pređe između 200.000 i 250.000 građana, skoro 130.000 automobila, više od 7.000 lakih kamiona i više od 3.000 vozila javnog prevoza. Korist od obilaznice, osim izmeštanja tranzitnog saobraćaja kroz Beograd, biće i smanjenje zagađenja.

Tunel Beli potok bio najzahtevniji na poslednjoj deonici

Deonica od Straževice do petlјe Bubanj potok dugačka je 9,6 kilometara. Na tom sektoru urađena su ukupno četiri nadvožnjaka, dužine 870 metara, dva mosta dužine 913 metara, tunel „Beli potok“, kao i petlјa „Avala“ i petlјa – čvor „Bubanj potok“, sa izlazom prema Beogradu.

Tunel „Beli potok“ je bio najzahtevniji i najvažniji je objekat na sektoru 6 obilaznice, rekao je u januaru ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, kada je probijena prva tunelska cev.

Tunel je dug 360 metara, u njega je ugrađeno 10 tona armature, kao i 10.000 metara kubnih betona, a iskop je urađen na oko 100.000 metara kubnih u samim tunelsku cevima.

Tagovi:

Pročitajte još: